Siedlisko Sobibór położone jest na Lubelszczyźnie, w maleńkiej miejscowości Sobibór, niedaleko Włodawy, tuż przy granicy z Ukrainą. W Siedlisku spędziliśmy miniony weekend – czas płynie tam wolniej, jest sielankowo i idyllicznie, a Gospodarzom przyświeca hasło: „Celebruj życie – smakuj naturę!”

W skład Siedliska wchodzi kompleks drewnianych odrestaurowanych zabudowań – część z nich stanowi bazę noclegową, pozostałe to pomieszczenia gospodarcze i spa. Stare budynki były tu od początku, następnie z biegiem czasu dobudowano dwa nowoczesne domki w gałęziach drzew oraz nową stodołę, którą otwarto dla gości na początku maja tego roku. Całość położona jest na pięknym zielonym terenie i tworzy niesamowity klimat – byliśmy oczarowani!

BAZA NOCLEGOWA

Bardzo podobało nam się to, że w Siedlisku jest różnorodna baza noclegowa. Można wynająć cały dom z kilkoma sypialniami, studio w domku, stajence lub spichlerzyku, domek w gałęziach drzew albo pokoje w dużej stodole. Wszystkie wnętrza mają indywidualny charakter, a wiele z elementów wystroju zostało pozyskane z okolicy i odrestaurowane albo od początku zaprojektowane przez właścicieli. Widać ogromną dbałość o szczegóły!

NOWA DUŻA STODOŁA

My zatrzymaliśmy się w apartamencie z dwoma sypialniami w dużej stodole. Dodatkowo jest tam pokój do zabawy dla dzieci (bez okna), który okazał się idealny do spania dla naszego malucha, bo żeby dobrze spać Basia potrzebuje całkowitej ciemności.

W stodole na parterze jest otwarta przestrzeń wspólna – jadalnia, kącik do czytania i kącik dla dzieci.

DOMKI W GAŁĘZIACH DRZEW

Udało nam się też zajrzeć do uroczych domków w gałęziach drzew. Domki są dwa, każdy z kuchnią i dwoma sypialniami.

DOM Z TARASEM

To mój typ gdybyśmy mieli wracać do Siedliska. W domku są trzy sypialnie więc to świetna opcja na weekend ze znajomymi!

DOM Z GANKIEM

I czterema oddzielnymi sypialniami w środku.

STAJENKA

A w niej dwa dwuosobowe studia z oddzielnym wejściem.

SPICHLERZYK

Przerobiony na domek dla dwóch osób.

JEDZENIE

Jedzenie w Siedlisku zachwyca! Korzystaliśmy z opcji śniadania + obiadokolacje. Wszystko przepyszne i doskonałej jakości. Na śniadaniach wielki wybór – nie tylko standardowe pozycje jak wędliny, jajka czy warzywa, ale dodatkowo 5 rodzajów wegańskich pasztetów i racuchy prosto z patelni jak u babci!

DZIECI

Jeśli chodzi o podstawowe udogodnienia to w Siedlisku są łóżeczka dla niemowlaków i krzesełka do karmienia. Poza tym mały kącik do zabawy w dużej stodole, huśtawka i piaskownica. Może niewiele jeśli chodzi o atrakcje typowo dzieciowe, ale mam wrażenie, że już samo hasanie po tym pięknym terenie będzie sprawiać wiele radości. Najlepiej byłoby w towarzystwie – Heniowi trochę brakowało kompana więc następnym wypad razem koniecznie w większej grupie!

CO ROBIĆ?

To typowe miejsce na sielski odpoczynek na łonie natury. Książka na leżaczku albo hamaczku – idealnie! Tylko wtedy najlepiej bez dzieci 😉 Na terenie znajduje się małe spa z balią zewnętrzną i sauną, z którego nie korzystaliśmy. Jest też miejsce na wieczorne ognisko.

ATRAKCJE W OKOLICY

ROWERY

Jeśli tak jak my jedziecie z małymi dziećmi to rowery będą najlepszą opcją! My pożyczyliśmy dwukołowce z Siedliska, a z domu zabraliśmy fotelik dla Henia i przyczepkę dla Basi. Jeździliśmy głównie po Sibiborskim Parku Krajobrazowym i w okolicach Jeziora Białego. Tereny są płaskie i jest bardzo mały ruch samochodowy więc wycieczki były bardzo przyjemne.

JEZIORO BIAŁE

Patrząc na frekwencję nad jeziorem w niedzielne popołudnie można pomyśleć, że to zdecydowanie największa atrakcja w okolicy. Jeśli komuś zależy na rozrywkach to znajdzie tam wszystko – rowery wodne, dmuchańce, dużo barów i knajp. Z kolei jeśli zależy Wam bardziej na ciszy i spokoju to prawdopodobnie uda się je znaleźć jeśli oddalicie się od plaży głównej. Nie objechaliśmy całego jeziora dookoła, ale taki obrazek jak na poniższym zdjęciu udało nam się zobaczyć.

KAJAKI

Spływy kajakowe Bugiem to podobno wielka frajda. Sporo osób przyjeżdza tutaj w tym celu. Może kiedyś się wybierzemy jak dzieciaki podrosną.

PRZYRODA

Okoliczne tereny to także dobra destynacja dla wędkarzy i świetna dla miłośników ptaków. Nam – laikom rzuciła się w oczy ogromna ilość bocianów. Co kawałek pojawiają się przy domach wielkie bocianie gniazda.

MIEJSCA HISTORYCZNE

W Sobiborze w latach 1942-1943 funkcjonował nazistowski obóz zagłady, w którym wg różnych źródeł zamordowano 180 – 250 tys. ludzi. Aktualnie trwa budowa nowego muzeum upamiętniającego ofiary.

Jeśli spodobał Ci się wpis i chcesz być na bieżąco – polub nas na Instagramie i Facebooku 🙂