Domy z klimatem w Polsce

Wciąż nie wiadomo jak będą wyglądały nasze podróże w najbliższym czasie. Powoli pojawiają się komunikaty o otwieraniu granic w poszczególnych państwach i o wznowieniu ruchu lotniczego, ale ciągle pozostaje mnóstwo znaków zapytania. Przede wszystkim nie wiemy jakie będą obowiązywały obostrzenia sanitarne w kurortach, miejscach noclegowych i restauracjach, a także – co z kwarantanną po powrocie z zagranicznych wakacji.

Dlaczego „Domy z klimatem”?

Już od początku maja nastawiliśmy się na to, że w najbliższe miesiące spędzimy w Polsce. Wtedy też rozpoczęłam poszukiwania klimatycznych domów na weekendowe i wakacyjne wypady. Tęsknota za odrobiną ogródka po wielu tygodniach spędzonych w centrum Warszawy była ogromna! Mamy tylko mały taras (wdzięczność, że w ogóle go mamy) więc kawałek trawy na wyłączność choćby na parę dni jest na wagę złota. Szukałam domów wolnostojących, grup (małych osiedli) domów lub domów przy agroturystykach. Całkiem malutkich – dwuosobowych, ale też i dużych, które można wynająć wyjeżdżając paczką znajomych.

Wraz z poszukiwaniami, a właściwie ich efektami zrodziła się myśl żeby ruszyć z cyklem #domyzklimatem. Na naszym Instagramie co kilka dni pokazywałam Wam klimatyczne domy do wynajęcia w różnych częściach Polski – wszystkie polecenia są zapisane w relacjach wyróżnionych na naszym profilu.

Dla każdego „klimat” będzie oznaczał coś innego. Dla jednych to minimalistyczne nowoczesne wnętrza, dla innych stare chaty z duszą. Szukając domów starałam się zachować różnorodność i myślę, że mi się to udało.

E-book

W międzyczasie zaczęłam zbierać efekty poszukiwań w jednym miejscu i składać e-booka. Chcę stworzyć coś świeżego, zawierającego więcej niż wszystkie dotychczasowe toplisty do odwiedzenia w różnych regionach. Najpierw myślałam, że powstanie jeden e-book zawierający wszystkie domy, ale ilość pięknych obiektów, które znalazłam zmusiła mnie do podzielenia pracy na części. W pierwszej kolejności ukaże się Polska Południowa – województwa podkarpackie, małopolskie, świętokrzyskie, śląskie i dolnośląskie. A jeszcze wcześniej dostaniecie do pobrania pierwszy rozdział – Bieszczady, które okazały się być prawdziwą kopalnią domów z klimatem!

Poniżej wklejam Wam jedną stronę z e-booka. Przy każdym domu będą zdjęcia, krótki opis i najważniejsze informacje (ikonki na białym tle). Jednym kliknięciem przeniesiecie się do aplikacji z mapami żeby zlokalizować miejsce, a także na media społecznościowe i strony rezerwacyjne. To ma być dla Was przede wszystkim inspiracja, pokazanie Wam jakie ciekawe obiekty znajdują się w danym rejonie. I pokazanie również, że warto wyjazdy planować z wyprzedzeniem po to żeby zatrzymać się w klimatycznym miejscu. Sami najczęściej planowaliśmy weekendy w Polsce na ostatnią chwilę i teraz już wiem, że będziemy to robić inaczej!

Domy z klimatem, które pokazałam wam dotychczas

Jak dotąd w cyklu pojawiły się poniższe obiekty. Klikając na nazwę przeniesiecie się na stronę domu, a więcej zdjęć i skondensowanych informacji znajdziecie w zapisanych na naszym instagramowym profilu relacjach – klik.

KRAINA WETLINA

AUGUSTÓW

CAMPPINUS PARK
PARK JEZIERZANY, POMORZE ZACHODNIE

/ zdjęcia pochodzą ze stron obiektów/

Odwiedzamy domy z klimatem

Cykl domy z klimatem jest efektem wirtualnych podróży w czasach kwarantanny i e-book też będzie właśnie takim produktem – wynikiem starannego researchu zrobionego w czasach kiedy podróże były niemożliwe. Ale teraz zamierzamy zobaczyć jak najwięcej miejsc w nim zawartych!

W miniony weekend wreszcie ruszyliśmy w Polskę i skierowaliśmy się do naszego pierwszego domu z klimatem! Odwiedziliśmy Urocze Roztocze, które – jak wskazuje nazwa – znajduje się na Roztoczu (Lubelszczyzna). Lepszego miejsca na inaugurację podróży po czasach zamknięcia nie mogliśmy sobie wymarzyć! To dom stworzony z sercem i z pasji, czuliśmy się tam wspaniale i właśnie takie miejsca chcemy Wam pokazywać!

Wpis z Uroczego Roztocza znajdziecie tutaj.

Zachęcam też do zapisania na Newsletter – jeśli to zrobicie, wyślemy Wam pierwszy rozdział e-booka z domami z klimatem 🙂

Tymczasem do zobaczenia na Instagramie – tam jesteśmy na co dzień!

Może Cię też zainteresować:

• Najpierw pochłonęły mnie magiczne fotografie Przystanku Ropienka, które oglądałam na Instagramie, a później i samo miejsce, kiedy do niego dotarliśmy. Przystanek Ropienka to dwa domy, które leżą na ogromnej 2-hektarowej działce na pograniczu Gór Słonnych i Bieszczadów.

• Bezpłatny rozdział e-booka "Domy z klimatem" już gotowy! Znajdziecie tu 10 klimatycznych lokalizacji – nasz ukochany dom z okładki i domy w Bieszczadach, m.in. te ze zdjęć poniżej.

• Manichatki to kolejne miejsce, które odwiedziliśmy w ramach cyklu #domyzklimatem. Te urocze domki usadowione na wzgórzu położone są w miejscowości Ropki w zachodniej części Beskidu Niskiego.